Xenony w BMW E39

Witam,

Dzisiaj chce przedstawić kolejny film pokazujący jak radzić sobie z wymianą żarników w xenonach BMW e39.

Geneza problemu

A zaczęło się od jazdy po mieście i typowego wyzywania na ludzi w korkach, którzy wciskają Ci się przed  maskę, oszczędzę sobie tutaj pisania akapitów na ten temat, ale humor w takich sytuacjach nie należy do tych najlepszych 🙂

Dojeżdżam do jednego z tych geneteman’ów, który właśnie wcisnął się pod maskę mojego samochodu i coś mi nie pasuje w prawym świetle, jakiś kolor taki nijaki, myślę- oho! Pan Janusz tu był, jak nic ta Astra była szpachlowana! Jak on położył ten lakier?! Faktycznie, było tam arcydzieło, ale nie o tym. Dojechałem spokojnie do parkingu pod blokiem, chciałem zobaczyć czy coś poza Januszowym lakierem było nie tak, o zgrozo, miałem rację… Jeden z żarników padł.

Eeee, nie będę wymieniał

Oczywiście nie wpadłem na pomysł błyskawicznej wymiany, pomyślałem- mam czas 🙂 dopóki nie musiałem jechać nocą, wtedy jednak okazało się , że bez prawego światła drogowego daleko nie zajadę. Wróciłem od domu, rodzinnego domu, gdzie mam moje ukochane miejsce, moje SACRUM- garaż.

W porze dnia pojechałem do sklepu motoryzacyjnego, mój ulubiony zamknięty ? A pojadę dalej. Znalazłem i tu zdziwienie, ponieważ żarniki D3S są, ale w różnych półkach cenowych, a mianowicie, to co miałem na samochodzie i nie widziałem jakiś mankamentów- 35 zł, a firma OSRAM- 160 zł. No i tu mi coś nie pasuje, chwila wahania, ale co mi tam, biorę chińczyka.

Podsumowanie

Samą wymianę przedstawiam w powyższym filmiku, ale przygotujcie sobie torx 20, bo bez tego ani rusz 🙂

Miłego oglądania, a może ktoś obejrzy. A następny film będzie już w temacie programowania, bo trochę za dużo motoryzacji póki co 🙂

Pozdrawiam !